5.8 TRANSITION TO FREUDIAN TERMINOLOGIES:
1.PASA-THALAIS
OF THE SOUL=OBJECT RELATIONSHIPS OF THE CHILD
2.ANAVA MALA
OF THE SOUL= NARCISSTIC TRANSFERRENCE OF THE CHILD
3.KANMA MALA
OF THE SOUL = PHYSICAL DISTRESS OF THE CHILD
4.MAYA MALA
OF THE SOUL= COGNITIVE IGNORANCE OF THE CHILD
The Freudian feces is comparable to the siddhanthic
mala. The SOUL suffers from its inability to move towards the atma(siva) due to
the attachment strings(mala) namely anava ,kanma and maya in combination or in
separate forms. These attachments were progressively severed by sacrificing
them. But the soul either suffers from retaining them or completely severing
them both causing suffering. When retained it suffers with pasa and when
eliminated(severed) it suffers from ignorance (maya) of losing the wordly life.
This elimination or retention problem of malam is
called avathai in siddhantham.This refers to the avasthais in the SUDDHA
state(சுத்தநிலை)(anava quality-8 in SGB), which in sivagnanasiddhiar
has been described as
1.troubles in leaving the jeeva
2.troubles in attaining the authority of siva
3.troublesin enjoying sivahood(BOGA)
4.troubles in relieving other malas
5.trouble in achieving ultimate union.
2.troubles in attaining the authority of siva
3.troublesin enjoying sivahood(BOGA)
4.troubles in relieving other malas
5.trouble in achieving ultimate union.
This avathai-dichotomy reminds us the anal
eroticism vs sadism in Freudian theory. Whereas when the child is retreated
into the narcissistic state it gets all the ill qualities of anava (described
in the siddhiar 170 ) from1-to-11[i].
Anava is most evil of all AS IT ANNHILATES THE SOUL.
Freudian and its derivatives object relation school and self schools describe
the same as NARCISSM -A SEVERE FORM
OF SELF DISORDER .
DISCUSSION:
The object relation theories of Sigmund Freud primarily concerns with mother child relationship. In saiva doctrines it is soul(body+mind) and GOD. Therefore the comparison has to be carefull at the outset. Freud studied the mental processes of later adulthood and siddhantha with the souls march towards eternity in a timeless space. Both theories have further studied the respective relationships too.
The object relation theories of Sigmund Freud primarily concerns with mother child relationship. In saiva doctrines it is soul(body+mind) and GOD. Therefore the comparison has to be carefull at the outset. Freud studied the mental processes of later adulthood and siddhantha with the souls march towards eternity in a timeless space. Both theories have further studied the respective relationships too.
Freud’s libidinal theory and its usage and literary
meaning –BOGA- (போகம்)have
siddhanthic usage too. Hence we shall go further into the later Saiva
siddhantha states namely the pasu state and its Freudian corresponding -the
phallic stage, where the ego psychology is vividly explained.
[i] எல்லாமாய்த் தத்துவங்கள் இயைந்ததென் அணுவுக் கென்னில்
தொல்லாய கன்மமெல்லாம் துய்ப்பித்துத் துடைத்தற் கும்பின்
நில்லாமை முற்று வித்து நீக்கவும் கூடி நின்ற
பொல்லாத ஆணவத்தைப் போக்கவும் புகுந்த தன்றே. 169
ஒன்றதாய் அநேக சத்தி யுடையதாய் உடனாய் ஆதி
அன்றதாய் ஆன்மா வின்தன் அறிவொடு தொழிலை ஆர்த்து
நின்றுபோத் திருத்து வத்தை நிகழ்த்திச்செம் பினிற்களிம்பேய்ந்(து)
என்றும்அஞ் ஞானங் காட்டும் ஆணவம் இயைந்து நின்றே. 170
மலமென வேறொன் றில்லை மாயாகா ரியம தென்னின்
இலகுயிர்க் கிச்சா ஞானக் கிரியைகள் எழுப்பும் மாயை
விலகிடும் மலமி வற்றை வேறுமன் றதுவே றாகி
உலகுடல் கரண மாகி உதித்திடும் உணர்ந்து கொள்ளே. 171
மாயையே ஆன்ம ஞானக் கிரியையை மறைத்து நிற்கும்
தூயவெம் பரிதி தன்னைச் சுடர்முகில் மறைத்தாற் போலப்
போய்முகில் அகலச் சோதி புரிந்திடு மதுவே போலக்
காயமு மகல ஞானத் தொழில்பிர காச மாமே. 172
பரிதியை முகில் மறைப்பப் பாயொளி பதுங்கி னாற்போல்
உருவுயிர் மறைக்கின் ஞானக் கிரியைகள் ஔ¤க்கு மாகும்
கருதிடும் இச்சா ஞான காரியம் காயம் பெற்றால்
மருவிடும் உயிர்க்குக் காயம் வந்திடா விடின்மறைப்பே. 173
போதகா ரியம்ம றைத்து நின்றது புகல்ம லங்காண்
ஓதலாம் குணமு மாக உயிரினுள் விரவ லாலே
காதலால் அவித்தை சிந்தத் தரும்கலை யாதி மாயை
ஆதலா லிரண்டுஞ் சோதி இருளென வேறா மன்றே. 174
புருடன்தன் குணம் அவித்தை யெனில்சடம் புருட னாகும்
குருடன்தன் கண்ணின் குற்றம் கண்ணின்தன் குணமோ கூறாய்
மருள்தன்றன் குணம தாகி மலம்அசித் தாகி நிற்கும்
தெருள்தன்றன் குணம தாகிச் சித்தென நிற்கும் சீவன். 175
No comments:
Post a Comment